ندای زندگی

اینجا خانه مجازی من است. از این به بعد مطالبی در مورد تغییر نگاهمان به زندگی خواهم نوشت.

ندای زندگی

اینجا خانه مجازی من است. از این به بعد مطالبی در مورد تغییر نگاهمان به زندگی خواهم نوشت.

هم سفر




یادم است روزهای آخری بود
 که من مرحوم نادر ابراهیمی را همراه همسر بزرگوارشان در نمایشگاه بین المللی دیدم
 و کتابهاشون خریدم دادم برام امضا کردند
 امروز یک هو دلم خواست قطعه ای از کتابشون بذارم و یادی از ایشان بکنم 
خدا بیامرزدت و روحت شاد بزرگمرد

متن زیر منتخبی است از کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم

          

در این راه طولانی که ما بی خبریم

و چون باد می گذرد

بگذار خرده اختلاف هایمان با هم باقی بماند

 

خواهش می کنم !  مخواه که یکی شویم ،  مطلقا یکی

مخواه که هر چه تو دوست داری ، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم

و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد

 

مخواه که هر دو یک آواز را بپسندیم

یک ساز را،  یک کتاب را،  یک طعم را، یک رنگ را

و یک شیوه  نگاه کردن را

مخواه که انتخابمان یکی باشد،  سلیقه مان یکی  و رویاهامان یکی

 

هم سفر بودن و هم هدف بودن ، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست

و شبیه شدن دال بر کمال نیست  بل  دلیل توقف است

 

عزیز من

دو نفر که عاشق اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی  رسانده است؛

واجب نیست که هر دو صدای کبک، درخت نارون ،   حجاب برفی قله ی علم کوه ،  رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند

اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت که یا عاشق زائد است یا معشوق

یکی کافیست

 

عشق، از خودخواهی ها و خود پرستی ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست

 

من از عشق زمینی حرف می زنم که  ارزش آن در "حضور" است

نه در محو و نابود شدن یکی در دیگری

 

عزیز من

اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یکی نیست ، بگذار یکی نباشد

بگذار درعین وحدت مستقل باشیم

بخواه که در عین یکی بودن ، یکی نباشیم

بخواه که همدیگر را کامل کنیم نه ناپدید

بگذار صبورانه و مهرمندانه  درباب هر چیز که مورد اختلاف ماست بحث کنیم

اما نخواهیم  که بحث ، ما را به نقطه ی مطلقا  واحدی برساند

بحث، باید ما را به  ادراک متقابل برساند نه فنای  متقابل

 

اینجا سخن از رابطه ی عارف با خدای عارف در میان نیست

سخن از ذره ذره ی وافعیت ها و حقیقت های عینی و جاری زندگیست

 

بیا بحث کنیم

بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم

بیا کلنجار برویم

اما  سرانجام نخواهیم که غلبه کنیم

بیا حتی اختلافهای اساسی و اصولی زندگی مان را ،در بسیاری زمینه ها،  تا آنجا که حس می کنیم دوگانگی،  شور و حال و زندگی می بخشد

نه  پژمردگی و افسردگی و مرگ ،.......... حفظ  کنیم

 

من و تو حق داریم در برابر هم  قد علم کنیم

و حق داریم بسیاری ازنظرات وعقاید هم را نپذیریم بی آنکه قصد تحقیرهم را داشته باشیم

 

عزیز من ! بیا متفاوت باشیم

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سیتاک سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ق.ظ http://sitaak.blogsky.com/

سلام . بی نهایت زیبا و تاثیر گذار .
مثل همیشه از انتخاب های خوب و عصاره دانایی شما فیض بردم . سلامت و پیروز باشید.

خجالتم ندید من فقط انتقال دهنده هستم نوشته ای از من نیست

آرمان سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

چقدر عاشقانه!!!
از این دست عشق گویی ها را خیلی دوست دارم

به پای اشعار عاشقانه شما که نمیرسه ما در مقابل شما صفریم

حمید سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ http://hamidhaghi.blogsky.com

چقدر زیبا بود

فهمیدم چقدر میشود متفاوت فکر کرد

بی آنکه

یه سبد گل تقدیم به شما

ممنونم از حضورتان

ستوده سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:59 ب.ظ http://sootoodeh.blogsky.com/

تا به حال به عشق اینگونه نگاه نکرده بودم .
باید عاشق بود ومتفاوت خیلی برام جالبه ندا جان .
دوستش داشتم مرسی عزیزم

مرسی عزیزم

فریناز جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:44 ق.ظ

چه قدر جالب بود!
نوشته های نادرابراهیمی رو خیلی دوست دارم ولی هنوز نتونستم کتابهاشون رو بخرم متاسفانه

ممنون ندا جون

آره واقعا خدا بیامرزدتشون
اگر خواستی بگو برات بخرم پست کنم

مهدی سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:16 ب.ظ http://ghasd.blogfa.com

??_?? سلام
_??___?? آپم
_??___??_________????آپم
_??___??_______??___????آپم
_??__??_______?___??___??آپم
__??__?______?__??__???__??آپم
___??__?____?__??_____??__?آپم
____??_??__??_??________??آپم
____??___??__??آپم
___?___________?آپم
__?_____________?آپم
_?_____@ ____@ __?آپم
_?___///___@__\\__?آپم
_?___\\\______///__?آپم
___?______W____?آپم
_____??_____??آپم
زود بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

...........|""""""""""""""" " """"""""|\|_
...........|......*اینم وسیله * بیا ....|||"|""\___
...........|________________ _ |||_|___|)
...........!(@)'(@)""""**!(@ )(@)***!(@) منتظرمااااااااا بدو بیا

منتظرم حتما بیا..

حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد